Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Mozgásterápia iskolánkban

2017.11.21

Mozgásterápia

A tanulási nehézségnek sokféle eredete, oka lehet. Az esetek nagy részében az áll a probléma hátterében, hogy a gyermek idegrendszere még nincs azon a fejlettségi fokon, ami a tanuláshoz szükséges.

Carl Henry Delacato amerikai neurológus kidolgozott egy olyan eljárást, amely mozgásterápia segítségével próbálja az elmaradást ledolgozni. Hazánkban Kulcsár Mihályné neuropedagógus vette át és bővítette ki Delacato programját. Intézményünk pedagógusa Farkas Lászlóné Kati néni gyakorló terapeutaként alkalmazza ezt a módszert a Dudari Általános Iskolában testnevelés óra keretében,  csoportterápiaként.

Célszerű a fejlesztést minél korábban elkezdeni, ha lehetséges már óvodáskorban; de legalább első osztályban.

A mindennapos testnevelés lehetővé teszi, hogy heti ötször elvégezzük a gyakorlatsort, amely különböző mozgásos feladatokat tartalmaz. A gyakoriságnak is nagy jelentősége van a terápiában, mert az agynak állandóan kapnia kell az információt, az impulzusokat ahhoz, hogy az idegrendszert érlelni tudjuk.

Az utóbbi években sajnos egyre több a tanulási és/vagy magatartási problémával küzdő gyermekek száma.

A terápia alkalmazása következtében a gyerekek mozgása összerendezettebb lett, a tanulásban könnyebben boldogulnak és ennek következtében a magatartásuk is pozitív irányban változhat.

Természetesen a fejlődés egyénenként eltérő fokú, mivel idegrendszerük más és más fejlettségi fokon van. Legideálisabb az egyéni terápia lenne, amiben szülői segítségre is szükség van.

Hiszi és megtapasztalta, hogy a csoportterápia alkalmazásával, ami az 1.o. iskolaotthon keretei között maximálisan megvalósítható, segíthetnünk tanítványainknak.